Sunday, October 10

rasa Tak Nak BUAT pape


The pleasure of doing nothing…
Ayat dari citer EAT PRAY LOVE…
Ehem..nak ctart story ni… ok.. Julia Robert, yg baru je bercerai n putus ngan bf hot/pleakon teater pergi bawak diri ke Rome dan cuba untuk blaja bahasa itali…hurm… tak menarik lagi… pastu dia diperkenalkan ngan satu perkataan,!@#$%^&*… sori sebab aku tak ingat perkataan tu dalam bahasa itali..nak tau kena Tanya dr Edgar.. tapi maksudnya ialah “the pleasure of doing nothing”…ataupun keseronokan tak buat pape…
Mula mula aku tak dapat relate ngan ayat tu.. tapi hari ni tetiba je rasa bleh relate.. arini lepas design baju untuk si yani, aku kuar ke pusanika, beli bubur…kemudian balik makan kat bilik…common?? Anda tak faham?? Hurmm
Maksud aku ialah… setiap benda kecik, even makan bubur kegemaran korang ngan air the bancuh sendiri, boleh bawak ketenangan dan kebahgiaan… kalu orang tgk, eleh..makan bubur je kot..takpe pape best pun… tapi rasa kedamaian dapat menikmati bubur tu tanpa pikir pasal benda lain, tu memang tak ternilai… oleh itu.. saranan aku, cuba korang amik sedikit masa, tak payah fikir benda lain. Just enjoy the moment of doing nothing… dapat jugak melegakan stress korang tu…
“you americans don’t know what pleasure is, pleasure is not in shopping or drinking something…its what u do.. “ –sort of what the guy in EatPrayLove said..

No comments:

Pin It button on image hover
Tweet