Tuesday, January 4

Aku sekolah rendah dulu genius tau


Hikss….

Time aku sekolah rendah dulu, aku ni sangatlah bernas orangnya.. bleh sama bernas macam anak pak belalang lah.. hiks.. perah santan!!.. so aku yang pada ketika itu darjah tiga, pergi la apply kat guru besar untuk masuk darjah lima terus..

GB: kenapa awak rasa awak layak duduk darjah lima??
Aku: sebab abang saya darjah lima tapi saya lagi pandai dari dia.. tak adil la camni..ini diskriminasi umur!!(berani lu berpolitik ye)

Guru besar buat muka bengang.. then setelah dapat petunjuk dari jin mana ntah, dia berkata,
GB : boleh, jawab soklan saya dulu.. 6 x 6 ?
Aku: *sambil korek hidung, sama je ngan 6 kuasa 2, 36..

Masih lagi tak puas hati, dia panggil guru darjah lima masuk mengadap…. Cikgu perempuan tu pun sama je bengapnya, nak bertanya  kat aku..

Cikgu: ape benda yang lembu ada empat tapi saya ada dua je??
Aku: kaki…

Cikgu: dalam seluar awak ada tapi saya takda..*terkejut guru besar
Aku: poket seluar

Ternganga guru besar….
Cikgu: benda apa masuk kaler pink dan keras tapi keluar lembik dan melekit.??
Aku: chewing gum strawberi

Guru besar terkedu seketika..
Cikgu: ape yang start dengan huruf F dan berakhir dengan huruf K dan melibatkan banyak tenaga dan keterujaan…
Aku: FiretrucK!!

Setelah mengeluh, guru besar pun berkata…
GB: camnilah cikgu, bagi lah budak ni masuk darjah enam terus… saya pun tersalah jawab soklan cikgu..




p/s: dapat lompat kelas tapi aku stay darjah tiga

3 comments:

mtbink.com said...

pos lucah lagi, tapi tak apa, teruskan, teruskan...

matematiknya tak mencabar langsung...

farahaminudin said...

aku penah baca lawak ni...huhuhu..
sebenarnye panjang lagi..

:: ANNUR :: said...

0oo.. bab2 camni ko mmg genius lah! ehek..

Pin It button on image hover
Tweet