Friday, December 24

5 Days of Sintok Kedah

Lincah oi lincah…

Satu minggu yang amat penat wa cakap lu….meh tengok minggu ni wa buat apa…

18 disember…
Pepagi sampai kat yapeim untuk kem. Masuk je dewan kat tingkat 2 terus kena sound…

Kak syam: oi syahir..
Aku: kenapa lak kak???
Kak syam: ko pkai macam nak pegi pantai ni kenapa?? Sintok tu hutan je yang ada…
Aku : ooo….
Hehehehe… dalam pkul 11 bru boleh bertolak akibat tunggu team UIA datang… dalam bas, sampai tiga movie kitorang layan… mica da tapi tak bagi aku karaoke… siot je…

19 disember
Bangun pagi dan senam robik… bersemangat sangat budak2 ni…tambah plak instructor body mantap… 37,42,36 tu!!!!

Cikgu Raz: ready.. one two three…
Aku : oh yeah!! Gelek beyonce beb…
Cikgu Raz : gelek lagi!!! *taknak kalah ye…
PRAKKK!!!!!
Cikgu Raz : adoi!!!!!

20 disember
Aigoo.. tetiba nama aku naik jadi pengerusi majlis… gelabah weyh…

Aku : sekarang dijemput yang berbahagia dato untuk ke bilik vip bagi menikmati jamuan ringan.. hadiran pohon berdiri… *tetiba aku tak ingat mic blum tutup.. fuhh..makanlah ko nasi mentah yang tak sedap tu..
Dewan : hahahahahahhahahaahahahhahahahaha

Malu weyh.. tapi nasib baik aku cakap.. bagi terasa orang kantin.. ada ke hidang nasi mentah…

21 disember
 Kitorang bergerak ke destinasi masing-masing untuk buat khidmat bakti… aku terpisah dari geng koala (kitorang pakai name tag yang ada koala bear Australia)… tapi nasib baik ada Seyri.. ada gak geng tolong lap tingkap..

Mak cik: wah kreatif la korang lap tingkap sambil berjoget..meh amik gambar skit.. posing ye..
Kitorang : bereh!!!! (dua2 bdak Kelantan)
Makcik : ok.. satu.. dua.. ti…………………. Eh, tetiba rosak lak kamera ni…maaf ye..
Kitorang : =_=#.....

Siot jer makcik tu.. tak nak amik tapi suruh orang posing… tapi makcik tu cakap dah amik gambar kitorang dan akan tiletak di library desa sebagai kenangan.. terharu!!!

Huhuhu..malam tu kiroang main game skit… diorang kena tulis ciri-ciri sesuatu…

Faris : berkulit licin, berambut panjang, berbetis lawa, tinggi, dan bertelur…
Aku, ilyas ngan hafiz : huahahahahahhahahaa… bertelur!!!!!!!!

22 disember
 Ceramah n ceramah lagi… adoi… tak larat weih… tapi malam tu best.. ada ceramah maal hijrah.. sepupu aku n mak lang pun sempat datang bagi maruku…

Ustad : isteri saya, masa kahwin dulu 47kg, sekarang 74!!! What is the because?!!!
Geng koala: huahahahahahhaaaahahha!!
Ustad : orang cakap kalu nak bahgia isteri kena tidur atas bahu suami… MANA BULEH!! Patah la bahu!!! Badan ada la sebesar tiang masjid ni…
Geng koala: hahahhahah!!! *gelak sampai nangis..

23 disember

Hari balik.. stress sangat… peserta ramai pastu semua destinasi atau hentian lain-lain…
Kak aisyah: aduh!! Camna ni syahir oi!!! Sabar je laaaa…
Aku : kenapa kak ??
Kak Aisyah : ramai sangat ni.. camna nak jalan ni…
Aku : la.. buat apa nak jalan... duduk je kan dalam van tu…
*pelempang!!!
Kak aisyah: hang buat loyar buruk lak noh…

Adoi..letih weih… sebelum boleh balik ukm.. kena gi puncak alam la, upm la.. pagi baru sampai ukm…
kucyen i love kch dari nazri kawi, koala n kucyen kangaroo dari ilyas... THANKS BRO!!

p/s: yeay..esok mak datang kl... mau jejalan naik lrt katanya





8 comments:

NurulhusnaA91 said...

hahahahahhaha!
memang ang akan tergugat!

syarkwasangka said...

ish..mulut... takpe.. takde sape leh ganti kecomelan aku..huahahhahaha

NurulhusnaA91 said...

comel?

Shaofie said...

yeay.ko dah balik. boleh join segmen aku. jom syahir... senang je..

http://shaofie.blogspot.com/2010/12/segmen-privasi-dialog-terbaiklah.html

syarkwasangka said...

argh..tidak..segmen lagi!!

FaRaH AiN said...

sengal je
yeay! idop koala biruu!~
xbole blah term 'bertelur' tu~
nape x mention, 1 van mcm jakun time masuk uitm puncak alam?
hahahaha

syarkwasangka said...

ha'ah kan.. bleh je aku tulis..hehe...

mtbink.com said...

yeayyy! tak dapat paksa Tarmizi makan sayur... yeayyy!

kau memang dah tergugat lama dah Syahir...

Pin It button on image hover
Tweet