Saturday, December 4

Esei aku jadi contoh tu!!!


Wah!! Giler bangga!!!
Walaupun blog tak dapat sambutan, at least karangan aku time form 4 dapat sambutan menggalakkan. Hahahahahaha!! Terbaik lah!! Semangat untuk menulis semakin berkobar-kobar..
                Cerita dia camni. Time aku hensem dulu, aku banyak tulis karangan bahasa inggeris yang mengarut amat atas tanda pemberontakan terhadap teacher aku yang tak bagi aku A dalam ujian. So aku tulis la piece yang ngarut macam surat rasmi kepada Albus Dumbledore, berita penemuan Jack the Ripper, surat tak rasmi kepada kawanku Agent Cody banks. U know, benda-benda yang mengarut dek alam dan takkan diterima sebagai satu kerja umah yang professional.
                Tapi maghrib tadi aku dapat satu sms dari seorang budak yang tak mau bagitau nama dia. Dia cakap ada orang bagi dia buku karangan bahasa inggeris aku dan buku tu digunakan sebagai rujukan dalam kelas dia. I was like “WATERFISH!!” terharunya…  so aku tanya cikgu bahasa inggeris aku n dia cakap memang dulu dia suka karangan aku n simpan satu salinan fotostat sebab dia suka composisi ayat aku walaupun isinya tak relevan.
                Aku dah ingat camner karangan aku tapi camnilah rasanya… ni salah satu karangan yang aku jumpa setelah cari dalam kotak berhabuk atas almari… sedutan je k.. malas nak tulis semua.

Sean Celebre Abraham,
House of Griffindor,
Secretary,
Hosgwarts Recreational Club.

------------------------------------------------------------------

Prof Albus Dumbledore,
Headmaster,
Hogwarts School Of Witchcraft And Wizardry.

Sir,
Permissions for a field trip to Gunung Tahan.
Regarding the matter above, Hogwarts’ Recreational Club is seeking your permission to hold a field trip to Gunung Tahan in cohesion with the experiment which will be conducted on wild Astrozinus plant during Herbs 101 class.

2. This field trip will consists of 30 students attending the Herbs 101 by Mrs Mckinnly and to be held on 30th September. This trip will also be chaperoned by Mrs Mckinnly herself and Mr Hagrid. Mr Hagrid’s attendance is much needed in order to do our experiment in the woods safely.

3. Other than that, this trip also functions as a class of Animology as Mr. Hargrid promised us to teach us on the wild creatures of the Gunung Tahan. It is said that Gunung Tahan is place well know for sprites, centaurs and wild hex rabbits. This trip is also necessary for the students to study mother nature in its habitats before the Triwizard Tournament takes place which pretty much snatch the attentions of fellow students.

Amacam?? Creative tak aku time berhingus dulu?? Hahahaha.. kalau korang rasa karangan korang lagi hebat dan gempak? Jom ar celen…huahahahhaah

p/s: entri ni serius dan karangan tu memang ori ok..

7 comments:

Shaofie said...

hahaha. mantap weh. bajet gryffindor. ko slytherin je. hahahaha. cube ko fikir? dari mana dumbledore dapat prof? ko pkir trivia aku ni.. sampai dia mati takde orang temukan bendalah ni...

btw, aku suke entry mcm ni. good job. mcm aku sorg je pengomen entry ko. hahahahaha.

syarkwasangka said...

tu la yang aku sedih.. ko je stalk aku... hik hi hik

cik-terompah said...

gilak harry potter zamn muda ko nih.. mncabar nih.. haha

AfiQ said...

hahahahaahahha!! giler mantap karangan! padan la ur teacher suke.. kretip! hehehe

cik mas said...

tak paham bi...kesian cikmas...hahahaha

: husna : said...

kreatif! menangis albus dpt surat nie..haha.terharu sbb first time kot dengar nma gunung tahan

syarkwasangka said...

hhahaha..tahnks sumer...

cik mas.. google translate ada..

Pin It button on image hover
Tweet