Sunday, December 5

Tips Hadapi Peperiksaan

Ok.. disebabkan ramai di luar sana yang cakap diorang masih lagi struggle ngan exam… termasuklah uia n um serta stpm n spm.. ni ada sedikit tips untuk exam..

1. bawak bantal.. pastu tidur sampailah 15 minit terakhir.. then sebut “ Dem!! Kena jawab lak”.. pastu conteng2 n hantar awal… kuar ngan muka bangga..

2. bila dah dapat kertas soklan, lari keluar dewan sambil sebut “Woi!! Aku dapat soklan bocor!!”

3. jawab exam math dengan buat esei.. jawab exam sejarah ngan tulis symbol atau nombor

4. amik kertas soklan, buat kapal terbang n lancar kat pengawas exam

5. bercakap n bincang kuat-kuat soklan ngan diri sendiri.. kalu pengawas tegur, cakap “eh, bleh dengar saya berfikir ek??”.. then korang maki pengawas kuat2.

6. bawak penyokong ramai2..

7. masuk n duduk ngan tenang.. pastu jerit kuat2..” Abenda ni!! Slalu aku datang takde lak susun meja camni… ko lecturer aku ke?? Mana minah yang aritu??”

8. bawak PSP.. pastu main pakai loud speaker

9. jawab semua soklan ngan menulis.. “Maaf, soklan ni dah terpesong dari segi akidah dan agama”

10. bawak kucing…

11. berlari masuk dewan n then bisik kat pengawas “ diorang kejar saya.. saya kena lari dari negara ni”.. then lari keluar.

12. masuk dewan, amik kertas soklan n then koyak… pastu baling n cakap “ Merry Christmas!!” then mintak kertas baru

13. tulis jawapan pakai crayon

14. datang exam pakai selipar, jubbah mandi n bawak patung itik getah tu.

15. buat2 sawan.. sehabis baik lah…

16. kat kertas jawapan tu korang tulis essei bertajuk “ 10 sebab kenapa lecturer saya seorang Nazi”.

17. setiap lima minit, korang bangun, kemas barang n tukar seat.. pastu jawab balik soklan..

18. bila dapat kertas soklan, korang baca sambil gelak.. pastu cakap.. “ ahahha.. nak suruh kitorang buang masa ngan menjawab benda2 camni?? Blah ar wei!!”

19.  bawak belon banyak2 n lepas kat dewan tu macam konsert rock..

20. bawak gitar atau violin da main dalam dewan.. bila pengawas tanya, cakap “ it helps me thik”.. kalu pengawas marah, korang bukak buku eraturan n cakap..” see.. mana ada tak benarkan bawak alat muzik” .. “ TOLD U SO!”

p/s: amalkan ye.. tips bagus ni

4 comments:

Shaofie said...

hahaha. aku suke yang 1st tuh. dem! btw, ayat ko yang lancar dkt pengawas tu sgtlah best!!! hhahahaha

: husna : said...

hahahaha....tergolek bace entry ni...
yang no 9 2 kawan aku pernah buat untuk paper sc....^^

syarkwasangka said...

hahaha.. sapa kawan awak?? kelakar lah dia...

shaofie?? ayat mana??

Shaofie said...

cr sendiri.

Pin It button on image hover
Tweet