Friday, December 3

Pasar malam oh pasar malam


Tadi sempat jap aku gi pasar malam.. ye. Tadi… bukan semalam atau kelmarin… mula-mula tengok, ok, banyak perubahan… dah macam satu dekad lak aku tak balik… motif giler pasar malam ni…

Then satu lagi aku perasan… bahawasanya aku rasa macam aku dah bukan kat kampong aku dah… kenapa??.. sebab makanannya….

Dari spring potato hinggalah ke popia pedas… semua ada kat pasar malam tu…ada jugak yang aku tak brapa jamin nak makan… ada ke apam balik taruk milo?? Apekah?? Sejak bila pasar malam ni berubah sedemikian rupa??

Antara makanan pelik yang boleh dijumpai di pasar malam tadi ialah
-          Popcorn caramel yang berketul-ketul
-          Apam balik perisa milo
-          Apam balik pisang
-          Spring potato dengan tiga jenis celup tepung
-          Nasi dagang goreng..( yang ni pelik)
-          Kebab hati ayam
-          Hati ayam goreng pedas
-          Ayam goreng black pepper
-          Ayam goreng dengan perisa bbq
p/s: kalu kat kl aku tak pelik sangat kalu menu gini

2 comments:

teratai said...

salam, wah mcm2 makanan ada,bestnya!

SyArk BudAk NaKaL said...

best?? ayuhlah ke kelantan

Pin It button on image hover
Tweet