Tuesday, October 19

::Akibat terlebih emo::


Tut tut…
“there’s this girl…the one and only wonder of this world”…
Bunyi henset aku. .. lagu Laza Morgan ni tak berenti-renti ganggu tidur aku… dengan muka sembab dan hati yang gundah aku baca mesej tu…
Si kecik molek cakap “Jgn la camtu. Msalahnya kitaq nak exam dia x. ko nak lyn dia pun engt dia tlg jwbkan exam utk ko ke?? Lpas exm ni bru pk sal dia.. dahla jadual exam tkar. Lg ko nk pk sal dia… lgpn aku xtawu msalah sbnar korg, nak ckp lebey pn xleh… hm”… walaupun ayat dia diiktiraf kejam tahap gaban, tapi ada betulnya jugak budak sewel ni cakap… pk exam dulu… thanks budak kecik!!! Mlm ni aku blanja kau k… air kosong leh..??
“syahir! Perlu ke ko libatkan semua orang. Adoi. Dah la. Aku dah malas . ko syg la dia sorg2. Haha”… minah ni lagi kejam… tapi sesungguhnya dia tak maksudkan camtu… dia pun pening ngan exam tu.. adoi…
Dalam yang kejam2 tu… ada la jugak yang tak brapa kejam.. “aku kat kampus lagi ni. Balik nanti aku bc k. dah. Jgn emo lm2. X baek tok final”… walaupun nak jugak aku ketuk kepala dia sbb tak paham situasi, tapi syg kau lebih lah sbb risaukan aku!!!!!
Tapi ayat yang paling aku setuju dtg daripada budak tak brapa comel yang skali je kot jumpa ngan aku kat u ni.. “weh, aku xnak bnda ni jd mcm ni bole x? kenapa dia amek negative dr post ko ha? Padahal ada je ayat positif”… aku pun xnak bnda ni jadi camni lah!!! Tapi dah melalut dan merebak tau tak… ni baru group kita… nanti sapa lagi yg kena…
Then si comel cakap “knp? Ada orang amik kasut u ke?”.. aku pun tergelak gedik kejap sbb dia comel… pastu dia reply “kalau u ada masalah, u boleh cerita kat I, I’ll be by your side”…. Wah!!! Ayat tacing.. nak hilang macho aku kejap… then tup tup seminit tadi dia kol, eh, cam tau je aku tgh tulis entri psal dia gak…” syg, I nak gi bangi ni… tgh amik tren nak gi tasik selatan dlu… tunggu I tau”…. Wah!!!! Syg comel lebih!!!!
Pastu tetiba lak mak Hadi interpret… “u masuk UKM kena jaga perasaan.. kalau bergaduh pun jgn emo sgt.. jgn terlibat dlm politik ni.. fikir study je… u have to work hard ok”, pesan mak Hadi time aku stay umah dia kat kuantan…
Makasih kat mak Hadi.. aku tenang skit.. dan akujugak nak mintak maaf kat semua pihak yang terlibat tak kira yang pakai kasut apa, yang hidup atau yang dah meninggal dunia, yang sewel atau yang betul.. yang gay atau yang str8 dan jugak yang takde kena mengena… MINTAK MAAF YE… GOMEINANSAI…  saying kamu semua ketat2!!!! *ayat shpx yang aku sendiri tak paham…

p/s: takziah dan alfatihah kepada keluarga kak aishah atas permergian kakak yang tercinta.. alfatihah…

2 comments:

luvly iema said...

geli plak entri kau..hehe..

hopefully ur resolution number 8 and 9 work out..

8. 4give and 4get.
9. smile even when u hurt..

adanya masalah untuk diselesaikan dan untuk merealisasikan resolusi kau 2 kan. agree? ^^

mtbink.com said...

Gomen nasai lah, ごめんなさい, salah kau taip tu, tak adanya nansai, nan, nan, nan, nehi, nehi, nehi...

Pin It button on image hover
Tweet