Sunday, October 3

bila dah berjanji


Adoi..
Tenat ni…
Actually aku dah janji ngan kawan rapat aku nak jumpa dia kat shah alam sambil-sambil pergi kenduri akcik aku kat sana tapi terpaksa kansel sebab dah lambat amat ni… aduh.. pastu dia lak sedih …
Aku ttau.. janji patut ditunai… aku kansel pun bukan sebab nak balas dendam kat dia ke  apa tapi macam dah lewat dah ni nak ke shah alam… pastu baru aku sedar, U CANT SATISFY EVERYONE…
Tapi seseorang yang mampu menyimpan janji adalah seorang yang boleh dipercayai. Jadi camna nak berjanji>> ikut langkah ni…
langkah-langkah       
  1.  
 
jangan janji benda yang memang mustahil. Pastikan nanti korang bleh tunaikan.. kalau betul pun terjanji benda yang seakan mustahil, bgtau orang tu yang korang akan cuba sedaya upaya untuk tunaikan janji tu... takdelah nanti diorang berrharap sangat.
  1.  
 
berusaha untuk tunaikannya…. Kalau dah janji tu korang kena la cuba untuk tunaikannya... kalu taleh buat suma, buat sikit pun jadi…, pastu mintak maaf…kalu dah memang takleh tu nak wat camna kan..
  1.  
 
percayakan diri sendiri… kalau korang cukup kofiden untuk berjanji.. korang mesti cukup konfden untuk tunaikannya…
  1.  
 
respek janji anda tu.. kalau janji pun macam ajak2 ayam, memang tak ar …. Kalu kes camtu, hati pun rasa serba salah dah nak tunaikan ke tak…, baik takyah janji ar beb..
 
niat tu biar kena… jangan lak buat janji hanya untuk puaskan hati orang tu… tak baik woo… berdosa… tuhan marah.. masuk api neraka... janji tu biar betul2… jangan sesekali janji sumthing hanya untuk buat orang lain tak gangu hidup korang je...
 
bila berjanji, ingat.. kalu tak ingat, tulis… beli post-it bebanyak…tampal atas dahi tuh.. dengan cara ni.. hati pun tenteram.. takdelah asyik terpikir, “aku ada janji ngan sesapa tak harini???”...
 
jangan mungkir janji…. Cuba la untuk tak mungkir janji ok… janji menunjukkan kredibiliti…..tercalar imej kalu dah selalu je mungkir janji…. Biar pun orang tu sendiri asyik mungkir janji, tunjuk teladan yang baik dan mesti dia pun ingat janji dia...

p/s: aku nak siap cepat2 gi jumpa azfar.. mintak2 dia maafkan aku.. dahla bday dia..

3 comments:

Muhammad Tarmizi bin Kamaruddin said...

Oleh itu, tunaikanlah janji Syahir untuk belanja Tarmizi makan aiskrim...

syarky ibrahim said...

er... er.... er..... eskrim potong leh??

Azfar Syukri said...

takpe.ak tgh emosi x stabil time 2.skang dah oke.lagi stable than a flying tank :)

Pin It button on image hover
Tweet