Saturday, October 30

Kamu sang juara


Dia duduk di depan saya, sepotong sempurna
Sebuah karya dari tulang, otot, dan kulit
Tiada nafi kesempurnaan pipinya dan cantik irasnya
Bentuk tubuhnya dibuat dan diukir ibarat patung Yunani kuno

Saya akan menjaga dia bersama rahsia, rahsia yang diadakan kepadaku
Dikunci pergi untuk menenangkan hati saya yang paling cemburu
Kerna itu akan menyebabkan luka fana andai berpisah
Jiwaku dia jadikan tebusan, matanya erat memegang kunci

Tapi aku tidak bisa menahan keindahannya lebih dari Bumi
Seorang tahanan untuk keegoisanku, ditakdirkan tetapi layakkah aku?
Pesona  bentuknya dan cirinya untuk semua amati
Tidak semua emas dari segala bangsa boleh menyamai sinarnya

Jadi pergi karya hiasan agungku!
Pergi dan kongsi sinar bercahaya epikmu
Pergi tempa gemilangmu, wahai sayap cinta saya
Dan terangi dunia dengan alur gemerlapanmu…

p/s: i love seeing u as a leader

No comments:

Pin It button on image hover
Tweet