Wednesday, October 13

Food Fight budak serawak


Arghhhh!!!!!!!!!!!!
Jerit aku setelah diasak ala2 Gao mengasak Sena dalam citer Eyeshield 21…. Matlamat aku pulak jauh..makin jauh setelah ditolak, dihimpit, diganyang oleh orang2 kebulur ibarat zombie dalam Residence Evil… tapi benda ni realliti.. bukan mimpi…
Semalam aku gi UPM.. nak menggedik ngan si roland kat majlis Lan Berambeh anak serawak… serius aku menyesal kot… macam nak gila kebulur… tapi yang mengejutkan aku adalah sikap mahasiswa mahasiswi kita bila berdepan ngan makanan… ok.. fine.. mula2 memang la cedok ngan sudu..pastu cedok ngan senduk.. ok.. boleh diterima…. Pastu macam semua orang diserang virus T, suma dah capai2 ngan tangan, cedok ngan gelas….kuah terpercik sana sini… dalam masa tak sampai 2 minit..satu bekas besar dah terkulai macam diserang geng kanibal… ngeri.. serius ngeri amat…
Aku rasa, kalu sumone jatuh kat lantai pun memang kena pijak kot… baju raya yang pada mulanya cantik molek.. macam mak datin dah bertukar macam kain buruk.. kuah kacang, kuah rending, mee kolok…suma ada… bau pun dah bercampur baur…kesian…
Yang aku nak tegur, PERLU ke sampai camtu skali??? Orang berucap kat depan pun korang tak hormat… ketua menteri negeri sendiri kot.. at least stay la kat meja tu dengar kejap.. ni duk buat bising amik makanan macam tak makan sebulan… teruk-teruk… aku sendiri pun tergamam dan terkilan semalam.. kalu orang2 asli atau pendalaman aku bleh paham la tapi ni… pelajar university tu…

p/s: bahasa serawak sangat berbelit untuk ditutur tapi senang untuk difahami..

No comments:

Pin It button on image hover
Tweet