Friday, October 1

Kemeriahan Solat Jumat


Fuhh…
Sememangnya majlis yang happening lah kat masjid tadi…
Hehe.. kepada cik abang-cik abang yg tak pegi, singgah, jenguk keadaan kat masjid UKM tadi memang la tak tau apa yang aku cakap ni….huhu.. aku nak Tanya korang, selalunya bila tok imam habis je bagi salam kedua tu, apa keadaan masjid??? Dah beransur kosong kan?? Tak tunggu doa pun…
Tapi harini tak.. suma orang baik2 kot… lepas solat tu siap tunggu untuk doa, pastu tak balik lagi… habis semua, semua orang masih lepak2 kat dalam masjid.. meriah seyh… sana sini ada je perbualan… aku sendiri pun tetiba lak boleh kenal ramai orang… budak sekolah lama pun jumpa tadi.. memang meriah lah… macam forum perdana pun ada jugak…
Bermacam kelompok lelaki ada.. dari geng budak sekolah, tok-tok lebai, vip-vip, mat saleh, mat Pakistan, mat bangla pun ada… hari semua macam sayang sngat kat masjid… macam tak nak balik..fuhh.. respect sama ko bah!!! Aku pun terdetik gak la kat hati… “Alhamdulillah, semua nak makmurkan masjid harini… masjid dijadikan tempat interaksi sesame umat, tempat mengukuhkan silaturahim, Alhamdulillah”…
Sambil ada yang berbincang mengenai kehidupan, pelajaran, ada juga terdengar alunan merdu hafazan di setiap penjuru masjid.. tenang rasa hati… aku pun tak tau la kenapa hari ni special sgt sampai semua memenuhkan ruang masjid ni… memang meriah lah.,. tak tipu… satu masjid penuh, atas bawah…
gambar hiasan semata..giler ke apa nak bwk kamera pergi jumaat??
Dan kemudiannya semua orang pun baliklah bila hujan berhenti setelah lebat selama 30 minit…sekian..masjid pun kosong..

2 comments:

nur iema said...

hek eleh..xbalik lg sbb ujan..

syarky ibrahim said...

erk?? hahahhahaa

Pin It button on image hover
Tweet